eerste stage week - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Sabrina Janssen - WaarBenJij.nu eerste stage week - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Sabrina Janssen - WaarBenJij.nu

eerste stage week

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

02 Februari 2014 | Spanje, Benidorm

Holaaaa,

Mijn eerste stage week is alweer achter de rug.
Het was een hele leuke week, wel nog veel kijken omdat het hier allemaal anders gaat.
Ik heb nu ook bloed geprikt hier, heel raar want het gaat natuurlijk veel anders dan in Nederland. Bij het bloedprikken moest ik via een normale spuit het bloed uit de ader krijgen. Bij ons gaat het allemaal met een vacuüm systeem maar hier gaat dat veel anders. Ik moest de spuit optrekken om er bloed in te krijgen maar als ik de spuit los laat onder het optrekken schiet hij terug. Ik moest dus veel kracht zetten om er wat bloed uit te krijgen. Maar gelukkig was dit gelukt na veel moeite. Daarna werd het bloed in het trombose buisje gespoten.
Ook ben ik een aantal keer naar het laboratorium gelopen, dit is om de hoek. Alleen praten ze hier alleen maar Spaans dus als ze mij wat uit wouden leggen snapte ik er niks van. Maar met een paar gebaren kwamen we er gelukkig wel uit.
Deze week had ook iemand op het terras een hypoglykemie gekregen (lage bloedsuiker), hij begon helemaal te schudden en werd bewusteloos. De huisarts had toen zijn suiker gehalte geprikt en deze bleek heel laag te zijn. toen heeft hij wat suikerwater ingebracht en begon de meneer een beetje bij te komen. Toen de ambulancemedewerkers er waren pakte ze het infuus en trokken het eruit, het bloed spoot op de grond. Maar gelukkig is de man wel weer helemaal beter.
We mochten elke dag ongeveer rond 2 uur al gaan omdat we 's middags nog niet veel konden doen.

In het weekend hadden we allemaal leuke plannetjes zoals shoppen, uitgaan en naar een markt maar dit kon helaas niet doorgaan want we zijn allebei ziek geweest. Vreselijk was dit. Dit kwam doordat we een hamburger gingen maken, hij lag al heel lang in de pan en van de buitenkant begon hij al te verbranden maar van de binnenkant wou hij maar niet bruin worden. Dus hebben we de hele dag ziek op de bank gelegen. Erg balen was dit. We konden amper lopen en konden ook niks anders doen dan water drinken want alles kwam er weer uit. Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter en hebben we ook weer kunnen eten. Nu maar hopen dat we dit niet meer krijgen!
Voor volgend weekend hebben we al leuke plannetjes en hier hebben we ook al veel zin in!

Liefs, Sabrina